Gymnaestrada 2011

Kansainvälisen voimisteluliiton (FIG) harrastevoimistelufestivaali Gymnaestrada kutsuu meitä suomalaisia Sveitsin Lausanneen 10.–16.7.2011. Gymnaestrada on joka neljäs vuosi järjestettävä, maailmanlaajuinen harrastetapahtuma, jossa koko voimistelun kirjo ja kaikki voimistelun upeat lajit ovat mukana. Tapahtumaan odotetaan 25.000 osallistujaa yli 50 maasta ja kaikista maanosista. Gymnaestrada on täynnä voimistelun iloa ja riemua, rentoa menoa ja elämyksiä kansainvälisessä ympäristössä.

Seuramme, Viherlaakson Veikot ry, on osallistunut jo kuuteen aikaisempaan Gymnaestradaan. Olemme myös lähdössä seuraavaan tapahtumaan Sveitsin Lausannessa. Suunnitelman mukaan osallistumme kenttänäytökseen.

Suomen kenttänäytös on kokonaisuudessaan koreografi Riikka Virkajärvi-Johnsonin käsialaa. Riikka on ammentanut 15-minuutin mittaisen näytöksen aiheet Kalevalasta. Hän tuo kansalliseepoksemme naiset nykypäivään voimallisesti ja dynaamisesti. Näytöksen kolme roolia kunto-/ikäsuosituksineen ovat:

- Louhettaret (keskivertokuntoisille aikuisille, ei hyppyjä)
- Ainot (vaativampi, hyväkuntoisille, 20+ ikäisille)
- Pohjolan tyttäret (vauhdikas, nuorekas, kuntoa vaativa, kaiken ikäisille)

Musiikkina soi Värttinää ja Apocalypticaa.

Viherlaakson Veikoissa aloitamme Louhettaren rooliharjoitukset syksyllä 2010.

Lisätietoja seurassamme antavat Gymppi (=yhteyshenkilö) Pirjo Näppäri-Siren pirjo.nsiren@hotmail.com
tai voimistelujaoston puheenjohtaja Kristiina Jäntti kristiina.jantti@elisanet.fi
Lisätietoja tapahtumasta löytyy myös sivulta www.svoli.fi ja sieltä kohdasta Lausanne

Alustavat ilmoittautumiset tapahtumaan ja ohjelmiin seura antaa 15.5.2010 mennessä ja sitovat ilmoittautumiset tehdään viimeistään 30.11.2010.

Tervetuloa osallistumaan!